مقایسه بهترین دوربین های موبایل

نوشته شده توسط:علی معصوم | ۰ دیدگاه

بازتولید رنگ بازتولید رنگ در همه این دوربین‌ها یکی از چالش‌های اصلی آنها است. رنگ تولیدی آنها در صحنه‌های مختلف با هم فرق دارند و هر دوربینی با کارایی و توانایی خود رنگ‌ها را به سبک خود تولید و عرضه می‌کنند. در گوشی‌های هوشمند سونی اکسپریا Z1 یا اکسپریا Z1 Compact رنگ‌ها عالی هستند و هرگز از آنها ناامید نخواهید بود. هر دو دوربین رنگ‌های خنثی و طبیعی دارند که هر ...

 هر دو دوربین رنگ‌های خنثی و طبیعی دارند که هر دوربینی قادر به این کار نیست.

آی‌فون ۵s همیشه رنگ‌ها را گرم‌تر از واقعیت ثبت می‌کند. اما بد نیست و کاربر از آن ناراحت نخواهد بود. در ضمن، عکس‌ها کیفیت رنگ خوبی دارند و همه چیز بسیار زنده و شفاف به نظر می‌رسد. سامسونگ گلکسی S4 و ال‌جی G2 نیز به طور کلی عکس‌های خوبی تحویل می‌دهند اما رنگ‌ها بسیار سردتر از واقعیت هستند. در ضمن، عکس‌ها زنده بودن لازم را ندارند و نور آنها همیشه بیش از انتظار است. اچ‌تی‌سی One به روش خودش رنگ‌ها را ثبت می‌کند. برخی از صحنه‌ها را بسیار طبیعی نشان می‌دهد و برخی دیگر را سبز یا زرد. هر مدل دوست دارد عکس‌ها را ثبت می‌کند. نمی‌توان گفت دقیقا چگونه است. اما از همه بدتر این است که نورهای سفید را بسیار روشن‌تر از آنچه هست نشان می‌دهد که چندان جالب نیست. این باعث می‌شود برخی از جزئیات تصویر از بین بروند. نوردهی داخلی نیز گاهی خاموش است که البته می‌توان به صورت دستی آن را فعال کرد.

 


جزئیات تصویر

حتما شما هم با ما موافق هستید که وجود جزئیات در تصویر بر زیبایی بیشتر آن می‌افزاید. اصلا عکس باید با همه جزئیاتش ثبت شود. اینکه بتوانید دانه‌به‌دانه چمن‌های روی زمین را ببینید یا شاخه‌های ریز درختان را با همه خطوط تماشا کنید، لذتی به عکس دیدن می‌دهد که با عکس‌های معمولی قابل مقایسه نیست. در این مقایسه، اکسپریا Z1 Compact بیشترین میزان پیکسل را دارد. اما در واقعیت، Xperia Z1 از نظر اینچ بهتر از برادر کوچک‌تر خود ظاهر شده است. هر دو دوربین به طور کلی جزئیات را بسیار خوب نمایش می‌دهند. اما Z1 Compact عکس‌های بهتری دارد، جزئیات بیشتری نشان می‌دهد و جزئیات در فضاهای باز بسیار بهتر ثبت می‌شوند. از اینها گدشته، اگر تنظیمات دستی دوربین را بلد باشید که بسیار بهتر از نعمت جزئیات تصویر بهره خواهید برد و با کیفیت واقعی ۲۰ مگاپیکسل عکاسی خواهید کرد.

در مورد سامسونگ گلکسی S4 باید گفت به هیچ وجه نمی‌تواند به پای اکسپریاهای این مقایسه  برسد. با اینکه جزئیات را خوب نشان می‌دهد اما تا حدی مصنوعی و غیرواقعی هستند. لازم به ذکر نیست که عکس‌های گلکسی S4 در مقایسه با اکسپریاها و ال‌جی G2 نویز بیشتری دارند. هرچه عکس‌های این دوربین را بزرگ‌تر کنید، نویز بیشتری را شاهد خواهید بود. آی‌فون ۵s نیز از نظر جزئیات یک قدم عقب‌تر از بقیه قرار دارد. عکس‌های آن بسیار عالی، با جزئیات، زنده و طبیعی هستند اما نویزهای دیجیتال را نیز می‌توان در گوشه‌وکنار عکس‌ها دید. در میان همه، HTC One از همه ضعیف‌تر است و کمترین جزئیات تصویر را نمایش می‌دهد. نویزهای دیجتال عکس‌های آن زیاد و نور اغراق شده است.

 


عکس در فضای بسته

عکاسی در فضای باز، راحت‌ترین شکل عکاسی است. حتی دوربین گوشی‌های ارزان‌قیمت نیز در این حوزه خوب ظاهر شده‌اند. مهم عکاسی در فضای بسته با نورهای محدود و غیر طبیعی است. سونی اکسپریا Z1 و Z1 Compact حتی در نورهای کم نیز کیفیت عالی دارند. عکس‌های آنها واقعا زنده، شفاف و با جزئیات کامل هستند و رنگ‌ها خلوص و طبیعی بودن خود را حفظ می‌کنند. البته یکی از دلایل آن را می‌توان وجود فلاش LED نیز دانست. البته نویز دیجیتال در این عکس‌ها هم هست اما به قدری کم است که به هیچ عنوان متوجه آنها نمی‌شوید.

سامسونگ گلکسی S4، در نورهای مصنوعی کارکرد خوبی دارد. البته در فضاهای تقریبا تاریک، بالانس نورها خوب نیست. البته با نرم‌افزار ویرایش خود دوربین می‌توانید آن را درست کنید. دوربین ال‌جی G2 در این زمینه کمی متفاوت عمل می‌کند. این گوشی از فلاش LED خود استفاده می‌کند و تا حد امکان با نور و کیفیت قابل قبول عکس می‌گیرد. رنگ‌ها طبیعی و نور تقریبا خوب هستند اما جزئیات با نویز ثبت می‌شوند. در نورهای زیاد، G2 کیفیت بسیار عالی دارد. همین خصوصیت را می‌توان برای آی‌فون ۵s نیز ذکر کرد. آی‌فون ۵s نیز در محیط‌های کم‌نور عکس‌های خوب با نور و رنگ خوب ثبت می‌کند. باز در این زمینه، از همه ضعیف‌تر  HTC One است.

 

عکاسی در شب

یکی از نقاط ضعف دوربین اکسپریا Z1 Compact عکاسی در شب است. متاسفانه این دوربین عالی هنگام شب نمی‌تواند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارید و رنگ و نور خوب نیستند. همان‌طور که حدس می‌زنید، Xperia Z1 نیز حال بهتری ندارد و آن نیز هنگام شب ضعیف عمل می‌کند. اما تنها خوبی هر دو آنها این است که همچنان جزئیات را به خوبی به تصویر می‌کشند.

در مقابل، سامسونگ گلکسی S4 از آن دوربین‌هایی است که در شب بهترین عکس‌ها را می‌گیرد. همه تصاویر با بیشترین جزئیات و نور عالی گرفته‌ می‌شوند. عکس‌های حالت شب آی‌فون ۵s نیز چندان تعریفی نیستند اما جای شکرش باقی است که بدون تنظیمات خاص، همچنان کیفیت قابل قبول دارند. اما دوربینی که واقعا استحقاق مقام برتر در این بخش را دارد، ال‌جی G2 است. این دوربین در حالت شب نویز را به حداقل می‌رساند و نور و جزئیات زیادی را ثبت می‌کند. همه چیز تقریبا حالت طبیعی خود را حفظ می‌کنند.

 


عکس‌های پانوراما (۳۶۰ درجه)

دوربین دیجیتال پاناسونیک در گفتن عکس‌ها و چسباندن آنها به هم تبحر ویژه‌ای دارد. این را نیز مدیون نرم‌افزار داخلی خود است که می‌تواند یک عکس پانورامای اساسی تحویل کاربر بدهد. اما برخی از گوشی‌های هوشمند این مقایسه از این دوربین دیجیتال هم بهتر ظاهر شده‌اند. به طور مثال، گلکسی S4 در حالت پانوراما بسیار عالی است. به خوبی و با دقت فراوان همه عکس‌ها را به هم وصله و پینه می‌کند و یک عکس ۳۶۰ درجه بدون اشکال تحویلتان می‌دهد. در این روند به هیچ عنوان از رزولوشن عکس‌ها نمی‌کاهد. عکس‌های ۳۶۰ درجه آی‌فون ۵s نیز قابل قبول هستند و جزئیات همچنان در آنها حفظ می‌شود.

اچ‌تی‌سی One نیز در اینجا بد نیست. خیلی عالی نیست اما پانوراماهای خوبی ارائه می‌دهد. اما اکسپریا Z1 و اکسپریا Z1 Compact با این همه توانایی و کیفیت عالی، معلوم نیست چرا در گرفتن عکس‌های پانوراما این همه ضعیف هستند! این دو برادر با پایین‌ترین کیفیت عکس‌ها را به هم می چسبانند و عکس ۳۶۰ درجه آنها به هیچ وجه راضی‌کننده نیست. ال‌جی G2 نیز در این زمینه چندان تعریفی ندارد.

 

منبع: www.ariamoons.com

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...