اسنپدراگون 410، نخستین پردازنده ی 64 بیتی کوالکام

نوشته شده توسط:علی معصوم | ۰ دیدگاه


کوالکام نخستین پردازنده ی موبایل 64 بیتی خود را معرفی کرد. اسنپدراگون 410 نه یک پردازنده ی سطح بالای گران قیمت، بلکه یک پردازنده ی سطح مبتدی است که می تواند در دیوایس های ارزان قیمت تر از 150 دلار استفاده شود.

نخستین بار بر روی گوشی آیفون 5s شاهد پردازنده ی 64 بیتی بودیم. قطعا کمپانی های دیگر اصلا دوست ندارند که از قافله عقب بمانند و به همین دلیل نیز شرکت کوالکام، سازنده ی بیشتر پردازنده های دیوایس های هندهلد (Handheld) هوشمند، دست به کار شده است و از نخستین پردازنده ی 64 بیتی خود رونمایی کرد. البته فعلا پردازنده ای سطح مبتدی برای دیوایس های ارزان قیمت تر. در کنار قابلیت 64 بیتی بودن آن، 410 پردازنده ای است که می تواند 4G LTE را برای عموم مردم به ارمغان آورد. این پردازنده از طریق پراسس 28 نانومتری ساخته شده و با پردازنده ی گرافیکی Adreno 306 همراه می شود. چنین ویژگی هایی، قابلیت فیلم برداری 1080p Full HD و توانایی پشتیبانی از دوربین 13 مگاپیکسلی را به دیوایس های هوشمند ارزان قیمت می دهد.

بعلاوه چیپ جدیدی که کوالکام معرفی کرده، توانایی پشتیبانی از 2 و 3 سیم کارت را فراهم می آورد. علاوه بر LTE، دیگر آپشن های اتصالاتی شامل Wi-Fi، بلوتوث، NFC و رادیو FM هم پشتیبانی می شود. پشتیبانی از شبکه ی جهانی موقعیت یابی نیز علاوه بر GPS شامل Glonass و سیستم جدید چینی Beidou نیز می گردد. کوالکام اسنپدراگون 410 توانایی پشتیبانی از سیستم عامل های رایج دیوایس های هوشمند مثل اندروید، ویندوز فون 8 و البته فایر فاکس را دارد. انتظار می رود که نخستین دیوایس های مجهز به این پردازنده از اواسط سال 2014 در بازار باشند.

 

منبع:GSMArena

ترجمه:دیجی کالا

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...