مقایسه اکسپریا آرک اس با موتورولا دروید ریزر

نوشته شده توسط:علی معصوم | ۱ دیدگاه

هر دو کمپانی موتورولا و سونی اریکسون که حالا به سونی تغییر نام داده است از تولید  کنندگان برجسته و بزرگ سازنده تلفن همراه به حساب می آیند . رقابت بین این ۲ کمپانی  با عرضه ۲ مدل جدید که چند وقت پیش وارد بازار شده اند بیشتر نیز شده است . این در  حالی است که سامسونگ و اپل با یکدیگر مشغول شکایت بازی هستند و نوکیا هم به نظر  میرسد فعلا خود را کمی از جنگ های رقابتی که همیشه بین شرکت ها وجود دارد کنار  کشیده است .

دو مدل اسمارت فون Xperia Arc S و موتورولا دروید  ریزر هر ۲ موفق شده اند تا با عملکرد و قابلیت بالایی که دارند ، برای خود نام و  اعتباری به وجود بیاورند و حالا طرفداران خاص خود را دارند. به همین منظور تصمیم  گرفته شد تا بررسی و مقایسه ای بین این ۲ تلفن هوشمند انجام شود تا با نگاهی دقیق  تر قابلیت های آنها در مقایسه با یکدیگر روشن شود.

ارگونومی

بدون هیچ شکلی در شکل و ابعاد ظاهری ، در طراحی  دروید ریز از کلاس بالاتری استفاده شده است . با مشخصات ۱۳۰.۷ * ۶۸.۹ * ۷.۱ میلیمتر  ضخامت در برابر اکسپریا ارک اس با ۱۲۵ * ۶۳ * ۸.۷ میلیمتر ضخامت , اما ارک اس تنها  ۱۱۷ گرم وزن دارد در حالی که وزن موتورولا ریز چیزی در حدود ۱۲۷ گرم میباشد.

سیستم عامل

هر دو اسمارت فون از پلتفروم اندروید بهره میبرند  با این تفاوت که نسخه اندروید Gingerbread موتورولا ریزر ۲.۳.۵ میباشد و اندروید Xperia Arc S نسخه ۲.۳.۴ است. البته موتورولا دروید ریز آپدیت به اندروید هر دو گوشی به جدیدترین ورژن آندروید آپدیت می شوند

پردازنده و رم

پردازنده اسمارت فون موتورولا دروید ریزر ۲ هسته  ای ۱.۲ گیگاهزتر Cortex-A9 میباشد و در طرف مقابل سونی اریکسون اکسپریا ارک اس از  یک پردازنده ۱.۴ گیگا هرتز Scorpion قدرت میگیرد. در بخش رم نیز ۱ گیگابایت رم برای  موتورولا ریزر در برابر ۵۱۲ مگابایت برای ارک اس پیروزی را به نام موتورولا ثبت می  کند.

حافظه داخلی

در بخش مموری ریزر یک برنده واقعی میباشد با ۱۶  گیگابایت حافظی داخلی که میتواند از یک مموری خارجی میکرو SD تا ۳۲ گیگابایت نیز  پشتیبانی کند. اما اکسپریا اس یک حافظه داخلی ۱ گیگابایت دارد که عملا فقط ۳۲۰  مگابایت فضا در اختیار کاربر قرار میدهد ، اما مانند ریزر از مموری خارجی تا ۳۲  گیگابایت میکرو SD پشتیبانی میکند ضمن اینکه اسمارت فون سونی اریکسون با یک مموری ۸  گیگابایت عرضه میشود.

دوربین

به گزارش پی سی وار هر دو تلفن هوشمند موتورولا و  سونی اریکسون با دوربین هایی ۸ مگاپیکسلی با کیفیت بالا و فلش LED عرضه میشوند. کیفیت عکس ها بسیار عالی میباشد و مهم نیست در چه مقدار نوری شما عکس برداری کرده  باشید. اما عملکرد دروید ریزر در بخش فیلم برداری بسیار بهتر از ارک اس میباشد  چراکه قدرت فیلم برداری ریزر ۱۰۸۰p@30fps است ، در حالی که ارک اس با کیفیت ۷۲۰p فیلم برداری میکند. فراموش نکنیم که دروید ریزر دوربین دوم و ۲ مگاپیکسل با  کیفیت ۷۲۰ پیکسل دارد که ارک اس از داشتن آن محروم میباشد.

اتصال

هر ۲ اسمارت فون قابلیت های مشابهی مثل WLAN , 3G,  Bluetooth و … دارند . تنها تفاوت موتورولا ریزر و ارک ، پشتیبانی ریز از هر دو  باند GSM و CDMA که این امکان را به شما میدهد که عملا از این گوشی در هر زمان و هر  مکانی و بدون در نظر گرفتن اینکه مشترک GSM یا CDMA هستید استفاده کنید. ضمن اینکه  این قابلیت را دارد که بین دو آنتن به صورت هوشمندانه و به نحوی سویچ کند که عملکرد  بهتری و کیفیت تماس بالاتری را به کاربر بدهد. هر ۲ گوشی از WIFI 802.11 b/g/n نیز  بهره میبرند.

باطری

باطری که در موتورولا دروید ریزر استفاده شده است Li-Ion 1780 میلی آمپر است و باطری ارک اس Li-Po 1500 میلی آمپر. به گزارش پی سی  وار اکسپریا ارک در مدت زمان آماده باش یا stand-by بهتر از دروید ریزر میباشد در  حالی که در بخش مکالمه موتورولا ریزر عملکرد بهتری دارد ، ضمن اینکه فراموش نکنیم  که اکسپریا ارک اس به تازگی از طرف وبسایت CNET بعنوان بهترین اسمارت فون از جهت  باتری شناخته شد البته در لیست اعلام شد ، موتورولا ریزر رتبه دوم را دارد .

مقایسه ارک اس با دروید ریزر را در قالب  اعداد و ارقام در زیر آورده شده است :

موتورولا ریزر در برابر اکسپریا ارک اس

 

  • HAMED

    HAMED

    • ۱۳۹۱/۰۶/۲۷ - ۱۰:۴۱:۳۷

    متن نظر ...سایتتون عالیه چرا که ARC S یکی از پر طرفتارترین هاست فقط بازی هایی که تست شده رو اپلود کنید سایت همچین یه خورده خالیه.مرسی

    پاسخ مدیر (KingArcs ):   بله سایت اوله راهه کم کم بهتر میشه به زودی بازی های زیادی قرار میگیرند.