افزایش سه برابری بد افزارهای جدید در سیستم عامل اندروید

نوشته شده توسط:علی معصوم | ۱ دیدگاه

 تا کنون شرکت های امنیتی بسیاری در مورد تعداد بالای بد افزار و افزایش آنها در سیستم عامل اندروید هشدار داده اند اما با وجود تلاش های گوگل به منظور حذف این بد افزار ها، به دلیل وجود تعداد زیادی از فروشگاه های غیر معتبر برای سیستم عامل اندروید همچنان ...

                                 

تا کنون شرکت های امنیتی بسیاری در مورد تعداد بالای بد افزار و افزایش آنها در سیستم عامل اندروید هشدار داده اند اما با وجود تلاش های گوگل به منظور حذف این بد افزار ها، به دلیل وجود تعداد زیادی از فروشگاه های غیر معتبر برای سیستم عامل اندروید همچنان تعداد آنها به سرعت در حال افزایش است. طبق بررسی شرکت امنیتی Kaspersky ، تعداد این بد افزار ها تنها در سه ماهه دوم سال جاری میلادی بیش از سه برابر شده و شتابی بیشتری نسبت به گذشته گرفته است.

Kaspersky اعلام کرده که در مدت ذکر شده، 14,900 بد افزار جدید که دستگاه های اندرویدی را مورد هدف قرار داده اند، به پایگاه داده های این شرکت اضافه شده است. این افزایش تعداد بد افزارها تمایل بیشتر حمله به دستگاه های موبایل را نشان می دهد که به خصوص با افزایش محبوبیت اسمارت فون ها و پر رنگ تر شدن نقش این گونه ابزارها در زندگی مردم، به هدف خوبی برای هکر ها تبدیل شده اند. البته سیستم عامل اندروید نیز در سال 2012 پیشرفت قابل توجهی را در جذب کاربران جدید داشته و این موضوع نیز باعث افزایش بد افزار برای این سیستم عامل شده است.

Android Malware Rate

Kaspersky در بررسی خود به این نکته نیز اشاره کرده که 49 درصد از بد افزار های سیستم عامل اندروید، بد افزار از نوع تروجان چند کاره بوده که اطلاعاتی از قبیل مخاطبین، شماره تماس ها، آدرس های ایمیل و غیره را به سرقت می برند. همچنین از تعداد بد افزار های اندروید حدود یک چهارم نیز تروجان اس ام اس می باشند، که این بد افزارها با ارسال اس ام اس به مخاطبین ویژه و به صورت نامحسوس، از کاربر پول دریافت می کنند.

نوع دیگر این بد افزار ها که Back Doors نامیده شده و 18 درصد بد افزار های ثبت شده را شامل می شوند، به هکر ها امکان کنترل کلی اسمارت فون اندرویدی را می دهند. بد افزار های نوع Trojan Spy نیز که 2 درصد از تعداد کل بد افزار ها را تشکیل می دهند، اطلاعات مربوط به حساب بانکی کاربران را به سرقت برده و از این حیث خطرناک ترین نوع بد افزار محسوب می شوند.

Android Zombie

با توجه به موضوعات بیان شده در این بررسی، کاربران سیستم عامل اندروید می بایستی بیشتر در دانلود نرم افزار از فروشگاه اندروید (Google Play) و بخصوص فروشگاه های غیر قانونی توجه کنند. هرچند گوگل نیز باید قوانین سختگیرانه تری برای دریافت نرم افزار های توسعه دهندگان تنظیم کند.

منبع : Slash Gear

  • apk

    apk

    • ۱۳۹۶/۰۷/۰۳ - ۱۰:۴۹:۴۱

    ممنون از وبلاگ خوبتون